Home » » 90% WANITA TIDAK TAHU! Petua Orang Lama Bagaimana Tegangkan Kulit Muka dengan Mudah

90% WANITA TIDAK TAHU! Petua Orang Lama Bagaimana Tegangkan Kulit Muka dengan Mudah

Written By Masa Kini on Sunday 14 June 2015 | 22:07

Jom tengok apa Petua Nak Tegangkan Kulit Muka dengan cara yang Mudah

1. Jaga pemakanan dari muda.

Rasanya kalau kita jaga pemakanan kita dari muda lagi kesan penuaan tu tidaklah teruk sangat kan. Makan secara seimbang dengan lebihkan sayur dan buah-buahan. Dan disebabkan 'food product' iaitu buah-buahan pun kini sudah di 'GMO' kan. Khasiat tu sudah berkurang sebenarnya. Jadi pastikan kita lengkapkan dengan mengambil makanan tambahan.

2. Elakkan bergantung dengan ubat.

Kalau korang kerap sakit, cuba ikhtiar dengan melengkapkan nutrient harian dari mengambil ubat secara berterusan. Ubat mengandungi dadah dan dadah tidak bagus untuk sistem badan kita lebih-lebih lagi kalau diambil secara berterusan

3. Detoks dengan betul.

Ini ramai yang ambil mudah padahal ianya proses yang sangat penting untuk kita hidup lebih sihat, kulit lebih cantik. Banyak penyakit berpunca disebabkan badan tidak detoks dengan betul. Waktu detoks yang paling sesuai adalah diantara pukul 11pm -2am.Masa ni kita sepatutnya berada dalam keadaan rehat (tidur) supaya proses detoks berjalan dengan lancar. Pastikan minum air secukupnya, amalkan minum infused water, ambil supplement yang selamat untuk detoks seperti Alfalfa atau Herblax.

4. Tinggalkan TABIAT NEGATIF

Berhenti merokok, jangan minum minuman beralkohol (untuk orang Islam HARAM ya) . Ye, tabiat buruk ini akan menyebabkan badan kita rosak. Bila sel dalam badan rosak, maka badan akan jadi tidak sihat dan kesannya akan nampak pada kulit kita. Nampak lebih tua dan kulit kusam.

5. Senyum itu SEDEKAH

Senyum lah, senyum lah. Senyum mengubat jiwa, Kalau kita sering stress, ianya boleh jadi faktor cepat tua dan kulit jadi bermasalah. Jadi senyum lah agar terubat jiwa kita. Agar hilang stress di kepala. Senyum ye.


Mudah sahaja kan nak kekal cantik. Tiada istilah 'Beauty is painful'. Manusia yang beria dan berlebih sangat nak dapatkan kesan cepat tapi hasilnya tak ke mana malah lebih memudaratkan untuk jangka masa panjang.

Ok....Selamat Bercantik-Cantik dengan SELAMAT.
.
Cubalah Set 3 in 1 Dalysha Beauty Skin 

Set 3 in 1 Dalysha Beauty Skin 

HARGA:
RM65.00(SM)
RM70.00(SS)
.
.
Nak Lebih Diskaun ??
.

Whatsapp "DBS" ke 011-37460200 

IG : dalysha_glow_skin


SHARE

About Masa Kini

0 comments :

Post a Comment